رتبه وحشتناک ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال / از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را داریم | مکتب ایرانی
کد خبر: 599تاریخ انتشار : 12:09:35 - دوشنبه 22 ژانویه 2018

رتبه وحشتناک ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال / از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را داریم

رتبه وحشتناک ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال / از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را داریم

سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: ایران رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد. از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم! شعارسال: ابراهیم صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم تکریم و معارفه که عصر امروز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد گفت: آموزش […]

سرپرست دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: ایران رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد. از بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم!

شعارسال: ابراهیم صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم تکریم و معارفه
که عصر امروز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد گفت: آموزش مهارتی اساس
توسعه کشور است و کشور‌ها زمانی سراغ آموزش مهارتی آمدند و سرمایه گذاری
آموزشی در این حوزه داشتند که به دنبال توسعه بودند.

وی افزود: ایران
رتبه وحشتناکی در بحث ارتباط آموزش با اشتغال و مشارکت اقتصادی دارد و این
شاخص شاخص خوبی است تا ما بفهمیم این سرمایه گذاری‌ها چه قدر بازدهی داشته
البته از بین ۱۳۰ کشور این رتبه بندی ما رتبه ۱۳۰ را به دست آورده ایم که
بسیار ناراحت کننده است و از صلاحیت‌های ایران به دور است.
صالحی عمران
تاکید کرد: این امر لزوم برنامه ریزی آموزش مهارتی را نشان می‌دهد و باید
از شناسایی استعداد‌ها و استفاده از آن‌ها برنامه‌های آموزشی استخراج شود،
اما متاسفانه سیستم‌های آموزشی دچار کمیت گرایی شده اند.
سرپرست
دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به آمار فارغ التحصیلان و دانشجویان مهارتی
گفت: ۲۰۰ هزار دانشجو در فنی و حرفه ای، ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه جامع و
سما و ۷۰۰ هزار نفر در بخش‌های کارگاهی از لحاظ آموزش‌های مهارتی آماری
هستند که ارایه شده و با احتساب این آمار ما مشکلی نداریم، اما اشتغال در
کجای این آمار قرار دارد؟
وی با تاکید براینکه ما اسیر تقاضای اجتماعی
شدیم گفت: سیاست‌های گسترش در تمام این آموزش‌ها حاکی از آن است که ما یک
سیستم گسترش منفعل و نه فعال داریم ۸۰ درصد دانشجویان رشته‌های مهارتی
تن‌ها در ۲۰ رشته آموزش عالی تحصیل می‌کنند و ده درصد آن‌ها در رشته‌های
حسابداری و مدیریت هستند این آمار این نشانه را دارد که فقط حسابدار و مدیر
در جامعه نیاز داریم؟ با این سیاست گذاری منفعل آموزش ما راه به جایی
نمی‌برد.
صالحی عمران در پایان خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم از این بن
بست خارج شویم نیازمند سرمایه گذاری مهارتی هستیم و فراموش نکنیم دانشگاه
فنی و حرفه‌ای مکانی برای کاربردی کردن دانش است.

خبر جدید  دو دهه انتظار برای "رفع تبعیض" و "تغییر نظام پرداخت حقوق و مزایا"

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از
خبرگزاری دانشجو، تاریخ
انتشار ۱ بهمن
۹۶، کد خبر:۶۵۲۱۵۴ ، www.snn.ir

[ad_2]

Source link

0/5 (0 نقد و بررسی)
بر چسب ها: , , , , , , , , , ,